על מעלית, התנהגות וניהול כיתה

מכירים את ניסוי המעלית?

ברגע שאדם אקראי נכנס למעלית, מיד נכנסים אחריו 4 שחקנים – ועומדים בצורה הפוכה ממנו.

עם הגב לדלתות המעלית, כשהמבט שלהם מופנה אליו.

מנחשים מה קורה לאחר מספר שניות?

האדם האקראי מתחיל להסתובב ונעמד בדיוק כמוהם- בצורה הפוכה.

כשאני מראה את הסרטון לצוותים חינוכיים הדבר הראשון שאומרים הוא: לחץ חברתי.

ואני אומרת: "בואו נפרק את זה":

  1. איזו התנהגות ראיתם?

האדם האקראי הסתובב במעלית ונעמד בצורה הפוכה- בדיוק כמו השאר, תוך מספר שניות.

  1. מה קרה קודם שגרם לו להתנהג ככה?

4 אנשים נעמדו בצורה שונה ממנו כשהמבט שלהם מופנה אליו.

  1. ומדוע לדעתכם בחר להתנהג ככה?

והתשובות הן: כדי להימנע מקשר עין, שיפסיקו להסתכל עליו, שאולי יאמרו לו משהו, כדי שיקבל הרגשה שהוא כמו כולם, תחושה שהוא לא שונה מאחרים.


התנהגות שאנחנו בוחרים נועדה כדי לעזור לנו:

להימנע/ להפסיק משהו לא נעים עבורנו

לקבל משהו (מהסביבה/ מעצמנו)

או גם וגם


ואיך זה קשור לניהול כיתה?

גם בסביבה הכיתתית אנחנו רואים התנהגויות מגוונות.

חלקן התנהגויות רצויות

וחלקן לא רצויות ואף מאתגרות.

כדי ללמוד איך להתמודד איתן, צריך תחילה לבדוק ולהבין:

  1. מה קרה קודם– שגרם להתנהגות להופיע? (פוסט כפתור ההפעלה)
  2. מה לדעתכם רוצים להשיג בעזרת ההתנהגות הזו?
  3. והאם התוצאה שרצו- הושגה?

 

שימו 💙: אם התנהגות ממשיכה- משהו משמר אותה

וזה כבר לפוסט הבא..

 

למגוון פתרונות יעילים לניהול כיתה מיטבי וחיובי

לחצו>>

האתר נבנה ע"י אוקיי דיגיטל בנייה וקידום אתרים