לחשב מסלול מחדש!

לחשב מסלול מחדש!

כשרצים לפעמים מרגישים קושי!

ואז הקושי תופס מקום בחשיבה, מרגישים חוסר שליטה והמוטיבציה יורדת.

אחת הדרכים שמצאתי שעוזרות לי להתמקד ולהחזיר לי את השליטה הוא ניהול ודיבור עצמי!

להיות בכאן והעכשיו, לזהות מה בדיוק קשה לי. אז אני בודקת עם עצמי את עצמי:

האם זו הנשימה שקשה לי?

האם הקושי הוא ברגליים?

האם גם וגם?

ובהתאם למסקנה, אני מחשבת מסלול מחדש ועושה פעולות שיעזרו לי להרגיש טוב יותר.

אם הקושי בנשימה- אני מתמקדת בה, מתחילה לנשום בצורה מסודרת, מאיטה קצת את קצב הריצה..

אם הקושי הוא ברגליים- מנסה לשנות את הדריכה בקרקע, מנערת קצת רגליים..

הניטור והבדיקה העצמית עוזרים לי להתמקד, להעריך מחדש, לחשב מסלול, לפתור בעיה, להיות קשובה לעצמי ובכך להחזיר לעצמי את השליטה.

 

איך זה קשור לניהול כיתה?

כאנשי חינוך אנחנו רוצים ללמד את התלמידים רפלקציה עצמית, הערכה עצמית ופתרון בעיות עצמאי.

לא להיות תלויים רק בגורמים חיצוניים שיעריכו אותי, יגידו לי אם קשה לי או לא, יציעו לי כל מיני פתרונות לבעיות שצצות.

עלינו לעזור להם לעזור לעצמם- כדי שזה יקרה אנחנו מחויבים ללמד אותם לשאול את עצמם שאלות, לפתח חשיבה מטה קוגניטיבית  ולשאול את עצמם שאלות כמו:

איך אני מרגיש עכשיו?

מה קשה לי כרגע?

מה יכול לעזור לי?

זו יכולה להיות אסטרטגיית פעולה שטובה לתחום הרגשי, התנהגותי, חברתי ולימודי.

ואז אנחנו מלמדים מיומנות לחיים כדי שכשיגיעו למצב של חוסר שליטה/ קושי- ידעו לשאול עצמם את השאלות האלה, יזהו מה קשה להם והכי חשוב- יתנו בעצמם לעצמם את הפתרון!

האתר נבנה ע"י אוקיי דיגיטל בנייה וקידום אתרים