מתנת הפְּרֵזֵנְט

שוב מצאת את עצמך נכנסת לכיתה, מרגישה שהכיתה תוססת, רעש, הפרעות לא פוסקות ואת רוצה רק ללמד ולהספיק חומר.

עצרי!

כאמור אנחנו חיים בהווה, אבל להיות נוכח בהווה זו משימה כבר יותר מאתגרת.


מצחיק להגיד אבל צריך לתרגל נוכחות

שמעתי פעם משפט שאומר שמדיטציה מתרחשת כאשר אנחנו עושים משהו ומתמקדים רק בו.

נמצא בפרזנט, נוכחים ברגע.

זה יכול להיות כשאנחנו מאזינים לשיר ש"זורק" אותנו לתקופה- גורם לנו להיזכר, להרגיש ברגע.

יכול להיות כשאנחנו אוכלים מאכל אהוב- מתרכזים בריחות, בטעם.

יכול להיות בזמן קריאת ספר- נכנסים לעולם אחר, עסוקים בלדמיין.

או בזמן ריצה- מרוקנים את המחשבות ומתרכזים בנשימות וכו'..


איך זה קשור לניהול כיתה?

השטח החינוכי הוא דינמי מאוד,

משתנה,

ודורש.

דורש לחשוב קדימה, לתכנן, להציב מטרות לעתיד.

אבל גם דורש להיות נוכח- ולהתגמש.


ואיך משיגים נוכחות- וגמישות?

  • נמצאים בפְּרֵזֵנְט.
  • נוכחים עד כמה שאפשר בשיעור ומתגמשים כשצריך.
  • מגיעים מתוכננים אבל מקשיבים למה שקורה בהווה.
  • מקבלים תמונת מצב

תמונת מצב לימודית

שמה לב שהכיתה מתקשה להבין את מה שהסברתי אז מתגמשת ובוחרת דרך אחרת.

תמונת מצב רגשית-התנהגותית-

מזהה שהכיתה תוססת מהרגיל אז מחליטה להתגמש ולאפשר להם הפוגה כמה דקות.

תמונת מצב חברתית

שמה לב שיש ריב בין כמה ילדים בכיתה אז מחליטה לדבר איתם.

 

או במילים אחרות: אני לא שוכחת להיות נוכחת!☺️

לעוד פתרונות שיעזרו לנהל שיעור 

בצורה שקטה וללא הפרעות>> לחצו פה

האתר נבנה ע"י אוקיי דיגיטל בנייה וקידום אתרים