פטפטת ברשת

פטפוטים ורעש במהלך שיעור מקשים ומשבשים כל שיעור

פטפוטים ורעש בכיתה- יוצרים הפרעות למהלך השיעור ויוצרים ויכוחים מיותרים ביניכם ובין התלמידים במקום ללמד.

אבל החדשות הטובות הן שזה פתיר

לפניכם לכם 3 שאלות שיעזרו לכם לשפר את המצב ולהפחית פטפוטים כדי שתוכלו ללמד ברוגע ובהנאה:

סדר מראש=סדר בראש. האם התלמידים יודעים מהו סדר השיעור?

כאשר איש חינוך מקפיד לכתוב על הלוח ולשתף את התלמידים בתחילת השיעור מהו מהלך השיעור ומה מצופה מהם-  הדבר מגביר את יכולת האיפוק שלהם. כאמור, אתם הגעתם מוכנים לשיעור ויודעים מה תוכנו ומטרתו, אבל התלמידים אינם יודעים. ולכן, מומלץ לייצר שגרת תחילת שיעור בה כותבים בצד הלוח וגם ממלילים לתלמידים מהו סדר השיעור כדי לייצר שיתוף, שיקוף, וודאות והפחתת פטפוטים.
לדוגמא: "היום נתחיל בהקנייה קצרה של 7 דקות, נתרגל בקבוצות ונחזור לסיכום במליאה"

מתקתקים זמנים. האם זמן ההקניות ארוך?

כאשר זמני ההקנייה ארוכים, הדבר יכול להגביר פטפוט אצל התלמידים.
זמן הקנייה צריך להיות מותאם לכיתה, ליכולות הקשב והריכוז שלהם והוא לא אמור להיות ארוך מידי. כמובן שאם יש צורך בהרחבה/ התאמה- ניתן לעשות בקבוצות קטנות / פרטני.

אקטיביות מול פאסיביות. עד כמה התלמידים פעילים? 

חשבו עד כמה התלמידים אקטיביים בשיעור? 
מתבקשים להשתתף, נשאלים שאלות, מובילים שיח, יוזמים פעילות..
כאשר התלמידים פאסיביים לאורך זמן, סביר להניח שישתעממו ויתחילו לפטפט אחד עם השני.
זכרו: תלמיד פעיל הוא תלמיד יעיל:)

 

ולסיום זיהיתם כיתה שאוהבת לדבר אחד עם השני? מצויין

בואו נמנף את זה ונאפשר להם שיח מראש:

"זמן פטפוט" ניתן להגדיר זמן קבוע לפטפוט- "יש לכם 3 דקות לדבר אחד עם השני ולהתעדכן ואז נתחיל בשיעור.." וכך הרווחנו גם מטרה חברתית- רגשית, גיבוש התלמידים, יצירת תקשורת וקרבה.

"בואו נדבר על זה"– ניתן להחליט על יום ושעה קבועה בו "מדברים על זה"- מקדישים זמן לשיח חופשי בכיתה על מגוון נושאים שמעסיקים את התלמידים. מקציבים זמן לשיח ומתחילים לדבר. כך נחשפנו לעולמם של התלמידים, למדנו אילו תחומים מעניינים אותם, תרגלנו איתם את יכולת ההבעה בע"פ, פיתחנו דיון ולימדנו הקשבה אחד לשני.

 

לעוד פתרונות שיעזרו לנהל שיעור 

בצורה שקטה וללא הפרעות>> לחצו פה

האתר נבנה ע"י אוקיי דיגיטל בנייה וקידום אתרים