פטפוטים ורעש במהלך שיעור מקשים ומשבשים כל שיעור
פטפוטים ורעש בכיתה- יוצרים הפרעות למהלך השיעור ויוצרים ויכוחים מיותרים ביניכם ובין התלמידים במקום ללמד.
אבל החדשות הטובות הן שזה פתיר
לפניכם לכם 3 שאלות שיעזרו לכם לשפר את המצב ולהפחית פטפוטים כדי שתוכלו ללמד ברוגע ובהנאה:
סדר מראש=סדר בראש. האם התלמידים יודעים מהו סדר השיעור?
מתקתקים זמנים. האם זמן ההקניות ארוך?
אקטיביות מול פאסיביות. עד כמה התלמידים פעילים?
ולסיום– זיהיתם כיתה שאוהבת לדבר אחד עם השני? מצויין
בואו נמנף את זה ונאפשר להם שיח מראש:
"זמן פטפוט"– ניתן להגדיר זמן קבוע לפטפוט- "יש לכם 3 דקות לדבר אחד עם השני ולהתעדכן ואז נתחיל בשיעור.." וכך הרווחנו גם מטרה חברתית- רגשית, גיבוש התלמידים, יצירת תקשורת וקרבה.
"בואו נדבר על זה"– ניתן להחליט על יום ושעה קבועה בו "מדברים על זה"- מקדישים זמן לשיח חופשי בכיתה על מגוון נושאים שמעסיקים את התלמידים. מקציבים זמן לשיח ומתחילים לדבר. כך נחשפנו לעולמם של התלמידים, למדנו אילו תחומים מעניינים אותם, תרגלנו איתם את יכולת ההבעה בע"פ, פיתחנו דיון ולימדנו הקשבה אחד לשני.