מחשבה יוצרת מציאות

גמישות מחשבתית זו היכולת לשנות ולהשתנות בהתאם למצב קיים, להיות קשובים לכאן ועכשיו- להתנהג אחרת כדי להגיע לתוצאות טובות יותר.

זו יכולת ומיומנות כל כך חשובה בימינו, ועוד יותר בשנתיים האחרונות כשהקורונה הגיעה לחיינו. תקופה זו של מציאות משתנה- גרמה לנו להבין שחייבים לזהות הזדמנויות, לצאת מהתבניתיות, לחשוב מחדש. זאת על מנת לשרוד, להתקדם, להצליח!

 

אבל עם היד הלב..

עם השנים בנינו לנו שגרות, תובנות על עצמנו ועל החיים, חוקיות שיש לנו בהקשר לדברים, מחשבות מקבעות, סיסמאות על החיים ובעיקר על עצמנו שאנחנו "נדבקים" אליהם כמו:  "בזה אני פחות טובה.." "אני לא בנאדם של..", "אני לא מסוגל" , "אני טובה רק ב.." וההדבקות האלה משרתות אותנו.

 

איך?

הן מגנות אלינו, מונעות מאיתנו להתנסות, להתאכזב, להעז ולהתאמץ.. המוח אוהב להיות באיזון, לא אוהב שמערערים אותו. המחשבות משאירות אותנו באזור הנוחות- מקובעים.  

 

הבעיה מתחילה ברגע שאנחנו נותנים יותר מידי משקל למחשבות האלה, הופכים אותן למציאות! לאמיתיות! מאפשרים למחשבות לקבע אותנו, לא לתת לנו להתגמש, להתפתח.

כאשר אם נחשוב על זה, מחשבה, כשמה היא: מח- שבה- נמצאת במוח ושבה כל פעם

 

האתגר האמיתי הוא:

  • להכיר במחשבה בזמן אמת: עצם ההכרה במחשבה מסוימת והיכולת לתת לה לעבור.. מאוד מרגיעה. "יש לי כרגע מחשבה שאני לא אצליח את זה.."
  • לזכור שאומנם המחשבות בתוכנו אבל הם לא אנחנו!
  • להמשיך לנסות להתגמש למרות מה שהמחשבה לפעמים מנסה לעשות- לעצור אותנו, לעכב, להלחיץ..

 

מה אתם חושבים?

 

לעוד כלים שיעזרו לנהל שיעור בצורה רגועה ונעימה>> לחצו פה

האתר נבנה ע"י אוקיי דיגיטל בנייה וקידום אתרים