סביבה משנה!

לא פעם אפשר לשמוע הורה בשיחה עם צוות חינוכי מתפלא לשמוע שילדו מקשיב לסמכות בסביבה הבית ספרית או הגנית, משתף פעולה ולא מתנגד, כאשר בבית קורה דבר הפוך לגמרי: "באמת? בבית הוא לא מפסיק להתווכח על כל דבר קטן"

מנגד, יש מקרים שבהם בית ספר מתאר קשיים התנהגותיים עם תלמיד כאשר בסביבה הביתית הדיווח הוא על ילד רגוע ומשתף פעולה: "מפתיע! בבית הוא בדרך כלל די רגוע".


 

למה זה קורה? 

כי סביבה משנה

סביבה משנה התנהגות

עקרון התנהגותי חשוב הוא שהתנהגות היא תוצר של הסביבה המיידית שלנו.

התנהגות תלויה בקשרי גומלין עם הסביבה.

 

ולכן, אם סביבה משנה, עלינו להתמקד בסביבה בה אנחנו נמצאים, הסביבה בה לנו יש יכולת שליטה והשפעה.

 

איך זה בא לידי ביטוי?

נשאל את עצמנו שתי שאלות:

1. מה קורה בסביבה שגורם לאותה התנהגות לא רצויה להופיע? או במילים אחרות- מהו הטריגר?

2. מה התוצאה של ההתנהגות שגורם לה להמשיך ולחזור על עצמה? או במילים אחרות-

מה הילד מרוויח? או ממה הוא נמנע?


ואחרי שזיהיתי את זה אנסה:

1. לחשוב איך אני יכולה להתערב כדי למנוע מהתנהגות זו להופיע?

2. לחשוב כיצד אני מניעה התנהגות רצויה להופיע?

2. לחשוב כיצד אני מחזקת התנהגות שאני רוצה לראות?


והכי חשוב- שימו לב:

אם התנהגות ממשיכה, חוזרת על עצמה- משהו ככול הנראה משמר אותה!

לעוד כלים שיעזרו לנהל שיעור בצורה רגועה ונעימה>> לחצו פה

האתר נבנה ע"י אוקיי דיגיטל בנייה וקידום אתרים